Digital
Na wyższym poziomie – kwalifikacje dla HR
Zapraszamy do udziału w szkoleniu:
- Digital – wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR
Szkolenia skierowane są do:
- pracowników mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- zespołów HR
- pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
- pracowników firm wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze
Szkolenie z projektu „NA WYŻSZYM POZIOMIE – KWALIFIKACJE DLA HR” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet I. Umiejętności, Działanie 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki.
Czas trwania: 16h (łącznie 2 dni )
Koszt szkolenia: 2912 zł za osobę
Forma szkolenia: zdalna w czasie rzeczywistym
Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA
- Sprawne poruszanie się̨ w środowisku narzędzi teleinformatycznych;
- Posługiwanie się̨ sprzętem komputerowym oraz rożnymi programami niezbędnymi w efektywnym zarzadzaniu zasobami ludzkimi oraz łatwością w nabywaniu nowych umiejętności w tym zakresie.
UMIEJĘTNOŚCI
- Dopasowuje i wykorzystuje sprzęt ICT potrzebny do wykonania pracy w obszarze HR.
- Wykorzystuje środowisko programów operacyjnych (Windows / MS Office) wykorzystywanych w firmie.
- Dobrze identyfikuje możliwości, jakie dostarcza Internet, narzędzia pracy zdalnej i wykorzystuje je w praktyce.
- Identyfikuje główne i specjalistyczne funkcjonalności narzędzi platform HRMS użytecznych w organizacji.
- Rozpoznaje znaczenie i określa główne kierunki rozwoju narzędzi systemów ICT w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim.
- Wykorzystuje sprzęt narzędzia ICT dostępne w pracy.
- Swobodnie korzysta z powszechnie dostępnych, różnych narzędzi zdalnej pracy i komunikacji.
- Korzysta z odpowiednich opcji specjalistycznych programów komputerowych – szczególnie tych wykorzystywanych w HR
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Delve:
- Czym jest narzędzie Delve i jak możemy je wykorzystać w codziennej pracy
- Omówienie pulpitu narzędzia Delve – strona główna, kontakty, tablice
- Jak działa wyszukiwarka Delve
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Viva Engage:
- Czym jest Microsoft Viva Engage oraz główne korzyści wynikające z korzystania z tej aplikacji
- Tworzenie społeczności – tworzenie i dołączanie do społeczności, zarządzanie społecznościami, posty i dyskusje
- Zaangażowanie pracowników – udostępnianie informacji oraz aktualizacje, rozpowszechnianie wiedzy i najlepszych praktyk, budowanie relacji
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Viva Insight:
- Krótka prezentacja aplikacji Microsoft Viva Insights
- Spersonalizowane informacje – czym są i jak działają (np. czas skupienia, czas w spotkaniach, czas poza godzinami pracy, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym)
- Jak wykorzystać informacje do poprawy nawyków pracy i zwiększenia produktywności – dobre samopoczucie; produktywność; praca zespołowa
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Microsoft Forms – tips & tricks:
- Konfiguracja ustawień ankiety
- Praca z pytaniami warunkowymi
- Sposoby udostępniania ankiet
- Praca z ankietami na poziomie kanału/czatu/spotkania
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Loop:
- Zapoznania uczestników szkolenia z aplikacją Loop oraz prezentacja obszarów Microsoft 365 gdzie składniki Loop są dostępne
- Tworzenie stron Loop – tworzenie nowej strony, dodawanie i formatowanie tekstu, wstawianie obrazów/filmów/plików
- Współpraca w Loop – udostępnianie stron Loop innym osobom, komentarze, redagowanie i modyfikacja
- Składniki Loop – różne rodzaje składników Loop, dodawanie i konfiguracja składników, korzystanie ze składników Loop jako ułatwienie współpracy zespołowej
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft OneNote:
- Czym jest aplikacja One Note i w jaki sposób możemy z nią pracować – web/desktop/mobile
- Tworzenie notesów, arkuszy i stron – czym różnią się te określenia
- Jak udostępniać notesy
- Praca na stronie notesu- narzędzia główne, wstawianie, rysowanie, widoki
- Praca w notesie zespołowym – gdzie i jak możemy pracować w notesach zespołowych
- Praca z One Note z poziomu aplikacji MS Teams
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Planner:
- Czym jest aplikacja Planner
- Aplikacja Planner a aplikacja Tasks w MS Teams – podobieństwa i różnice
- Tworzenie planów – jak utworzyć plan oraz jak nim zarządzać i skonfigurować
- Praca w planie – widok siatki a widok tablicy, wykresy i harmonogramy, co zawiera zadnie w planie, grupowanie zadań oraz filtry, czym są przedziały w planie, zadania przydzielone i wykonane a powiadomienia
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
Dzień 2:
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Lists:
- Czym jest funkcjonalność Lists – gromadzenie danych, śledzenie zadań, zarządzanie projektami
- Praca z Lists – aplikacja webowa, praca z listami na poziomie MS Teams, praca z aplikacją mobilną Lists
- Tworzenie list – tworzenie pustej listy, tworzenie listy na podstawie już istniejącej listy, tworzenie listy na podstawie pliku Excel
- Tworzenie kolumn w listach – kolumny proste i złożone oraz formatowanie widoków list
- Automatyzacja pracy na listach w obszarze automatycznego powiadamiania o zmianach na liście
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Microsoft Power Point – tips & tricks:
- Przydatne skróty klawiaturowe
- Pola tekstowe – wstawianie, formatowanie, wklejanie tekstu z innych źródeł
- Grafiki/rysowanie w prezentacji – formatowanie grafiki, obiekty rysunkowe i ich formatowanie, grafiki i diagramy
- Animacje – praca z animacją na poziomie prezentacji, animacje niestandardowe, przejścia slajdów
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Sway:
- Do czego służy aplikacja Sway – ogólne przedstawienia aplikacji
- Jak tworzyć Swaye – projektowanie i edytowania naszego projektu (praca z kreatorem)
- Udostępnianie prezentacji Swaya
- Analiza wyświetleń naszych prezentacji Sway
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Clipchamp:
- Clipchamp – główne przeznaczenia aplikacji, przegląd interfejsu użytkownika
- Tworzenie nowego projektu – projekt od zera lub wybór szablonu, import zdjęć/filmów/muzyki, praca z tekstem i animacjami
- Edycja wideo – podstawowe narzędzia edycji, praca z przejściami, korekcja kolorów, dźwięki, praca z tekstem, eksport wideo do różnych formatów
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Microsoft Teams –tips & tricks:
- Zaawansowana praca z zespołem w MS Teams – czym są kanały standardowe/prywatne/udostępnione, formatowanie wpisów, ogłoszenia, kto może odpowiadać na wpisy, publikacja wpisu w wielu kanałach, proste ankiety w kanale zespołu przy wykorzystaniu MS Forms, zapisywanie wiadomości, przypinanie i udostępnianie wpisów w programie Outlook
- Zarządzanie kanałami – tworzenie tagów, jak konfigurować powiadomienia dla kanału
- Jak jeszcze lepiej wykorzystać czat w MS Teams – organizacja widoku naszych czatów, czaty w odrębnych oknach, powiadomienia dla czatów, filtrowanie czatów po typie informacji, jak działają opcje dostarczania, wysyłka wiadomości z opóźnieniem, odpowiadanie na wiadomości, zapisywania oraz przypinanie wiadomości z czatu, tworzenie zadania z wiadomości z czatu
- Spotkania w MS Teams – spotkania via, szybkie spotkania w kanałach, planowanie spotkań z poziomu kanałów, czym są opcje spotkania i jak należy je konfigurować, poczekalnia, opcja pytań i odpowiedzi, jak pracować z widokami, ustawienia oraz konfiguracja pokoi, udostępnianie ekranu oraz wykorzystanie takich funkcji jak Power Point Live oraz Excel Live, gdzie szukać informacji o spotkaniu po realizacji danego spotkania
- Ustawienia indywidualne aplikacji MS Teams – konfiguracja ustawień ogólnych, co zwierają opcje prywatności, jak konfigurować powiadomienia, preferencje otwierania plików
- Prezentacja i omówienie aplikacji Microsoft Whiteboard:
- Czym są wirtualne tablice oraz gdzie są przechowywane
- Praca z wirtualną tablicą poza spotkaniem online
- Udostępnianie wirtualnych tablic
- Praca z wirtualną tablicą podczas spotkania online
- Opcje przybornika podczas pracy z wirtualną tablicą, kursor współpracy, eksport tablic
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja
- Wprowadzenie do AI + Microsoft Copilot
- Definicje AI – omówienie podstawowych definicji związanych ze sztuczną inteligencją
- AI w działaniu – jak działa AI
- Dane – źródła danych, z których korzystają modele AI
- Chat GPT – omówienie, działanie, wersje
- Google Gemini – omówienie, działanie, wersje
- Microsoft Copilot – wstępne omówienie wersji darmowej/komercyjnej
- Prompt – definicja polecenia dla AI
- Zasady promptowania –zasady pisania promptów
- Tworzenie promptów dla wybranych modeli AI
- Warsztat z w/w tematyk + dyskusja