Przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku
MENADŻER 4.0
Zapraszamy do udziału w szkoleniu:
Szkolenie realizowane w ramach II osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 2020. Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.
Czas trwania: 40h (łącznie 5 dni )
Koszt szkolenia: 5800 zł za osobę
Forma szkolenia: zdalna w czasie rzeczywistym
Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA
– Charakteryzuje metody doboru członków zespołu w ramach rozproszonych interdyscyplinarnych zespołów.
– Identyfikuje sposoby motywowania interdyscyplinarnych zespołów.
– Charakteryzuje narzędzia do zarządzania rozproszonymi i wirtualnymi zespołami.
m
UMIEJĘTNOŚCI
– Przygotowuje plany rozwoju kompetencji kadr, które wynikają z diagnozy i strategii transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa.
– Wykorzystuje narzędzia do zarządzania wirtualnymi i hybrydowymi, jak również rozproszonymi zespołami.
– Wyznacza realne i mierzalne cele dla zespołów interdyscyplinarnych i monitoruje ich pracę w oparciu o dane.
– Angażuje pracowników do aktywności w ramach tworzenia celów strategicznych firmy.
– Skutecznie komunikuje zmiany i planowane efekty tych zmian.
– Diagnozuje i wspiera rozwój kompetencji pracowników uwzględniając wizję, misję i strategię firmy.
– Angażuje się w działania mające na celu wykorzystanie potencjału pracowników i wspiera ich w nabywaniu nowych kompetencji zgodnie z zdefiniowanymi lukami kompetencyjnymi w organizacji.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji pracowników.
Uwzględnia obowiązujące normy etyczne w trakcie wykonywania czynności zawodowych.
Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
Przekonuje pracowników do własnego zdania.
Program szkolenia:
Główne zagadnienia:
Dobór członków w ramach zespołów rozproszonych.
Zasady budowania skutecznych zespołów.
Rozwijanie kompetencji pracowników pod kątem potrzeb przedsiębiorstwa.
Wyznaczanie i przekazywanie celów dla zespołów.
Monitoring realizacji celów.
n
DZIEŃ 1
MODUŁ I – Psychologiczne utrudnienia i ograniczenia wynikające z pracy zdalnej/ zespole
rozproszonym –wprowadzenie
Dyskusja na podstawie raportów dotyczących pracy zdalnej podczas Covid 19. Wyniki badań Talentplace
Najpoważniejsze obawy w przywództwie na odległość
Wyłonienie wyzwań oraz mocnych stron w pracy zdalnej odnośnie własnego zespołu
Przypomnienie kluczowych kompetencji szefowskich w zdalnym zarzadzaniu
Jak budować zaufanie? – przezwyciężanie dysfunkcji pracy zespołowej wg. Patricka Lencioniego
Jak założenia modelu odnieść do zdalnego prowadzenia zespołu?
n
MODUŁ II – Budowanie i przywództwo w zespołach rozproszonych
Naczelne zasady doboru członków zespołu z uwzględnieniem współpracy zdalnej
Oczekiwania, kompetencje i dopasowanie do zespołu jako podstawowe kryteria doboru
Prowadzenie wywiadu behawioralnego w oparciu o metodę selekcji STAR
Wdrażanie nowych członków zespołu
Szczególna rola lidera w zespołach rozproszonych
n
DZIEŃ 2
MODUŁ III – Komunikacja w pracy zdalnej
Zasady komunikacji zdalnej – blaski i cienie telefonu, aplikacji do video rozmów
Narzędzia w pracy zdalnej wspierające efektywne zarządzanie komunikacją na odległość – narzędzia do pracy zespołowej, prowadzenia spotkań, przekazywania zadań, itp.
Efektywne spotkania z zespołem – przydatne techniki i schematy
Jak dbać o atmosferę podczas pracy zdalnej – praktyczne przykłady
Poznanie schematu rozmowy korygującej
Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej
Model „kanapki”/ Model FUKO/ Model ZPK/ Model Pendletona, Definicja kompetencji i jej implikacja
Cykl rozwoju kompetencji pracowników w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego
Identyfikowanie etapu rozwoju pracownika
Dobór adekwatnych narzędzi i strategii kierowniczych do etapu rozwoju
DZIEŃ 3
MODUŁ IV – Wyznaczanie celów, delegowanie i ich monitoring
Definiowanie celów wysokopoziomowych w oparciu o strategię /cele firmowe
Zasady tworzenie celów zespołowych i indywidualnych
Deficyty zarządzania bez kontaktu osobistego – jak je wyeliminować
Delegowanie pracy w systemie zdalnym – sposoby, różnice w zależności od stopnia zaawansowania pracownika
Jak monitorować pracę w systemie zdalnym
Radzenie sobie z obiekcjami i wątpliwościami w trakcie delegowania i monitorowania
Monitorowanie i kontrola postępów realizacji wraz z informacją zwrotną
Praktyczne metody planowania zadań w ramach zdalnej pracy, praktyczne metody panowania i organizacji pracy zdalnej
N
DZIEŃ 4
MODUŁ V – Motywowanie zespołowe i indywidualne
Podejście i postawy pracowników wobec pracy zdalnej
Czynniki wpływające na motywację – perspektywa finansowa i pozafinansowa – koncepcja Herzberga
Indywidualne pozafinansowe czynniki motywujące
Koncepcja DNA motywacji wg T.Lowe
Uniwersalne czynniki budujące zaangażowanie w zespołach zdalnych wq badań Instytutu Gallupa
DZIEŃ 5
MODUŁ VI – Zarządzaniem konfliktem i komunikowanie trudnych decyzji
Dynamika konfliktu i praktyczne jej konsekwencje dla menadżera zespołu zdalnego
Etapy konfliktu i sposoby deeskalacji napięć
Sposoby przekazywania trudnych informacji pracownikom i zespołowi przy zachowaniu zaangażowania
Zasady prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
MODUŁ VII – Narzędzia zarządzania zespołami zdalnymi
Struktura współpracy z zespołem rozproszonym
Rola spotkań zespołowych i indywidualnych 1:1
Narzędzia komunikacji dla: spotkań, dzielenia się wiedzą, zapisu celów i monitorowania postępów – komunikatory, tablice dzielone, backlogi
Koncepcja węzłów i połączeń informacyjnych
Praktyczne wykorzystanie narzędzi pracy zdalnej – ze szczególnym uwzględnieniem funkcji Outlook, Lync, Webex, telefon
Prowadzenie efektywnych spotkań
Jak dobrać właściwe narzędzie do sytuacji
Praktyczne informacje dotyczące funkcjonalności narzędzi wraz z ich zaprezentowaniem –przegląd narzędzi i ich funkcji
Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143