Przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku

MENADŻER 4.0

Zapraszamy do udziału w szkoleniu:

👉 Przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku
N
Szkolenie skierowane jest do:
👉 właścicieli i spółwłaścicieli firm
👉 pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
👉 pracowników firm wobez których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze

 

Szkolenie realizowane w ramach II osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 2020. Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.

Czas trwania: 40h (łącznie 5 dni )
Koszt szkolenia: 5800 zł za osobę
Forma szkolenia: zdalna w czasie rzeczywistym

Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA
– Charakteryzuje metody doboru członków zespołu w ramach rozproszonych interdyscyplinarnych zespołów.
– Identyfikuje sposoby motywowania interdyscyplinarnych zespołów.
– Charakteryzuje narzędzia do zarządzania rozproszonymi i wirtualnymi zespołami.

m
UMIEJĘTNOŚCI
– Przygotowuje plany rozwoju kompetencji kadr, które wynikają z diagnozy i strategii transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa.
– Wykorzystuje narzędzia do zarządzania wirtualnymi i hybrydowymi, jak również rozproszonymi zespołami.
– Wyznacza realne i mierzalne cele dla zespołów interdyscyplinarnych i monitoruje ich pracę w oparciu o dane.
– Angażuje pracowników do aktywności w ramach tworzenia celów strategicznych firmy.
– Skutecznie komunikuje zmiany i planowane efekty tych zmian.
– Diagnozuje i wspiera rozwój kompetencji pracowników uwzględniając wizję, misję i strategię firmy.
– Angażuje się w działania mające na celu wykorzystanie potencjału pracowników i wspiera ich w nabywaniu nowych kompetencji zgodnie z zdefiniowanymi lukami kompetencyjnymi w organizacji.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE
 Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji pracowników.
 Uwzględnia obowiązujące normy etyczne w trakcie wykonywania czynności zawodowych.
 Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
 Przekonuje pracowników do własnego zdania.

Program szkolenia:
Główne zagadnienia:
 Dobór członków w ramach zespołów rozproszonych.
 Zasady budowania skutecznych zespołów.
 Rozwijanie kompetencji pracowników pod kątem potrzeb przedsiębiorstwa.
 Wyznaczanie i przekazywanie celów dla zespołów.
 Monitoring realizacji celów.

n
DZIEŃ 1
MODUŁ I – Psychologiczne utrudnienia i ograniczenia wynikające z pracy zdalnej/ zespole
rozproszonym –wprowadzenie
 Dyskusja na podstawie raportów dotyczących pracy zdalnej podczas Covid 19. Wyniki badań Talentplace
 Najpoważniejsze obawy w przywództwie na odległość
 Wyłonienie wyzwań oraz mocnych stron w pracy zdalnej odnośnie własnego zespołu
 Przypomnienie kluczowych kompetencji szefowskich w zdalnym zarzadzaniu
 Jak budować zaufanie? – przezwyciężanie dysfunkcji pracy zespołowej wg. Patricka Lencioniego
 Jak założenia modelu odnieść do zdalnego prowadzenia zespołu?

n
MODUŁ II – Budowanie i przywództwo w zespołach rozproszonych
 Naczelne zasady doboru członków zespołu z uwzględnieniem współpracy zdalnej
 Oczekiwania, kompetencje i dopasowanie do zespołu jako podstawowe kryteria doboru
 Prowadzenie wywiadu behawioralnego w oparciu o metodę selekcji STAR
 Wdrażanie nowych członków zespołu
 Szczególna rola lidera w zespołach rozproszonych

n
DZIEŃ 2
MODUŁ III – Komunikacja w pracy zdalnej
 Zasady komunikacji zdalnej – blaski i cienie telefonu, aplikacji do video rozmów
 Narzędzia w pracy zdalnej wspierające efektywne zarządzanie komunikacją na odległość – narzędzia do pracy zespołowej, prowadzenia spotkań, przekazywania zadań, itp.
 Efektywne spotkania z zespołem – przydatne techniki i schematy
 Jak dbać o atmosferę podczas pracy zdalnej – praktyczne przykłady
 Poznanie schematu rozmowy korygującej
 Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej
 Model „kanapki”/ Model FUKO/ Model ZPK/ Model Pendletona, Definicja kompetencji i jej implikacja

 Cykl rozwoju kompetencji pracowników w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego
 Identyfikowanie etapu rozwoju pracownika
 Dobór adekwatnych narzędzi i strategii kierowniczych do etapu rozwoju

DZIEŃ 3
MODUŁ IV – Wyznaczanie celów, delegowanie i ich monitoring
 Definiowanie celów wysokopoziomowych w oparciu o strategię /cele firmowe
 Zasady tworzenie celów zespołowych i indywidualnych
 Deficyty zarządzania bez kontaktu osobistego – jak je wyeliminować
 Delegowanie pracy w systemie zdalnym – sposoby, różnice w zależności od stopnia zaawansowania pracownika
 Jak monitorować pracę w systemie zdalnym
 Radzenie sobie z obiekcjami i wątpliwościami w trakcie delegowania i monitorowania
 Monitorowanie i kontrola postępów realizacji wraz z informacją zwrotną
 Praktyczne metody planowania zadań w ramach zdalnej pracy, praktyczne metody panowania i organizacji pracy zdalnej

N
DZIEŃ 4
MODUŁ V – Motywowanie zespołowe i indywidualne
 Podejście i postawy pracowników wobec pracy zdalnej
 Czynniki wpływające na motywację – perspektywa finansowa i pozafinansowa – koncepcja Herzberga
 Indywidualne pozafinansowe czynniki motywujące
 Koncepcja DNA motywacji wg T.Lowe
 Uniwersalne czynniki budujące zaangażowanie w zespołach zdalnych wq badań Instytutu Gallupa

DZIEŃ 5
MODUŁ VI – Zarządzaniem konfliktem i komunikowanie trudnych decyzji
 Dynamika konfliktu i praktyczne jej konsekwencje dla menadżera zespołu zdalnego
 Etapy konfliktu i sposoby deeskalacji napięć
 Sposoby przekazywania trudnych informacji pracownikom i zespołowi przy zachowaniu zaangażowania
 Zasady prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami

MODUŁ VII – Narzędzia zarządzania zespołami zdalnymi
 Struktura współpracy z zespołem rozproszonym
 Rola spotkań zespołowych i indywidualnych 1:1
 Narzędzia komunikacji dla: spotkań, dzielenia się wiedzą, zapisu celów i monitorowania postępów – komunikatory, tablice dzielone, backlogi
 Koncepcja węzłów i połączeń informacyjnych
 Praktyczne wykorzystanie narzędzi pracy zdalnej – ze szczególnym uwzględnieniem funkcji Outlook, Lync, Webex, telefon
 Prowadzenie efektywnych spotkań
 Jak dobrać właściwe narzędzie do sytuacji
 Praktyczne informacje dotyczące funkcjonalności narzędzi wraz z ich zaprezentowaniem –przegląd narzędzi i ich funkcji

Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143

Skip to content