Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy

Na wyższym poziomie – kwalifikacje dla HR

Zapraszamy do udziału w szkoleniu:

  • Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy

Szkolenia skierowane są do:

  • pracowników mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • zespołów HR
  • pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
  • pracowników firm wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze

 

 

 

Szkolenie z projektu „NA WYŻSZYM POZIOMIE – KWALIFIKACJE DLA HR” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet I. Umiejętności, Działanie 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki. 

Czas trwania: 16h (łącznie 2 dni )
Koszt szkolenia: 2912 zł za osobę
Forma szkolenia: stacjonarna

Korzyści dla uczestnika:

WIEDZA

  • Wykorzystuje nowych trendy w obszarze HR oraz zarządzania kapitałem ludzkim
  • Wykorzystuje dobre praktyki HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym;
  • Wdraża zmiany w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań́ i procesów HR oraz pracy z rożnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.

UMIEJĘTNOŚCI

  • Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim.
  • Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR i zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę̨ personalną własnej firmy.
  • Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają̨ najczęściej firmy z branży.
  • Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami.
  • Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach.
  • Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą̨.
  • Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy.
  • Ocenia gotowość́ przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
  • Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań́ i procesów HR.
  • Diagnozuje potrzeby rożnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji.
  • Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami.
  • Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania rożnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań́ HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach.
  • Odpowiednio do potrzeb rożnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań́ HR.
  • Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian.

 

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1.

Moduł 1. Zarządzanie w obliczu zmian związanych zachodzących na rynku pracy.

  • Obszary działalności menedżera / lidera z uwzględnieniem zmian zachodzących na rynku pracy, w tym transformacji cyfrowej.
  • Kim jest lider w obliczu zmian.
  • Jakie są kluczowe kompetencje, wartości i oczekiwania stojące przed liderem w czasie zmian?
  • Wymogi organizacji wobec lidera zespołu.
  • Moja rola w firmie wobec organizacji, przełożonych i podwładnych. Mój wpływ na przeprowadzenie zmian.

Moduł 2. Zarządzane w specyfice zmiany.

  • Przeżycie zarządzania w zmianie w pigułce.
  • Opór przeciwko zmianom. Motywacje sprzyjające zmianie.
  • Radzenie sobie ze społecznymi uwarunkowaniami zmian.
  • Bariery zmiany.

Moduł 3. Moje nastawienie w zmianie i wpływ na nastawienie innych.

  • Powstawanie zasad związanych z pojawieniem się nowych kompetencji na rynku pracy w kontekście współpracy w zespole.
  • Wskazanie znaczenia współodpowiedzialności na zmiennym rynku pracy.

Moduł 4. Komunikowanie zmian.

  • Poznanie narzędzi „drabiny interwencji”.
  • Poznanie schematu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • Poznanie schematu rozmowy korygującej.
  • Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej.
  • Prowadzenie rozmów korygujących.

 

DZIEŃ 2.

Moduł 5. Nowe potrzeby motywacyjne pracowników w kontekście zmian zachodzących na rynku pracy.

  • Jak diagnozować potrzeby motywacyjne swoich pracowników w nowych realiach pracy?
  • Rodzaje bodźców.
  • Jak przekazywać pozytywne i negatywne bodźce.
  • Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania.
  • Czynniki sukcesu zespołu.

Moduł 6. Praktyczny poligon zarządzania zmianami – business case study.

Moduł 7. Opracowanie mapy drogowej zmiany – case study.

Moduł 8. Przygotowanie do komunikacji zmiany – metoda 5 Why. Ćwiczenie praktyczne.

Moduł 9. Komunikowanie zmiany – Expose zmiany. Ćwiczenie praktyczne

Moduł 10. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.

Skip to content