Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Na wyższym poziomie – kwalifikacje dla HR
Zapraszamy do udziału w szkoleniu:
- Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Szkolenia skierowane są do:
- pracowników mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- zespołów HR
- pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
- pracowników firm wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze
Szkolenie z projektu „NA WYŻSZYM POZIOMIE – KWALIFIKACJE DLA HR” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet I. Umiejętności, Działanie 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki.
Czas trwania: 16h (łącznie 2 dni )
Koszt szkolenia: 2912 zł za osobę
Forma szkolenia: stacjonarna
Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA
- Wykorzystuje nowych trendy w obszarze HR oraz zarządzania kapitałem ludzkim
- Wykorzystuje dobre praktyki HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym;
- Wdraża zmiany w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań́ i procesów HR oraz pracy z rożnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.
UMIEJĘTNOŚCI
- Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim.
- Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR i zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę̨ personalną własnej firmy.
- Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają̨ najczęściej firmy z branży.
- Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami.
- Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach.
- Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą̨.
- Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy.
- Ocenia gotowość́ przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
- Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań́ i procesów HR.
- Diagnozuje potrzeby rożnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji.
- Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami.
- Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania rożnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań́ HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach.
- Odpowiednio do potrzeb rożnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań́ HR.
- Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian.
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1.
Moduł 1. Zarządzanie w obliczu zmian związanych zachodzących na rynku pracy.
- Obszary działalności menedżera / lidera z uwzględnieniem zmian zachodzących na rynku pracy, w tym transformacji cyfrowej.
- Kim jest lider w obliczu zmian.
- Jakie są kluczowe kompetencje, wartości i oczekiwania stojące przed liderem w czasie zmian?
- Wymogi organizacji wobec lidera zespołu.
- Moja rola w firmie wobec organizacji, przełożonych i podwładnych. Mój wpływ na przeprowadzenie zmian.
Moduł 2. Zarządzane w specyfice zmiany.
- Przeżycie zarządzania w zmianie w pigułce.
- Opór przeciwko zmianom. Motywacje sprzyjające zmianie.
- Radzenie sobie ze społecznymi uwarunkowaniami zmian.
- Bariery zmiany.
Moduł 3. Moje nastawienie w zmianie i wpływ na nastawienie innych.
- Powstawanie zasad związanych z pojawieniem się nowych kompetencji na rynku pracy w kontekście współpracy w zespole.
- Wskazanie znaczenia współodpowiedzialności na zmiennym rynku pracy.
Moduł 4. Komunikowanie zmian.
- Poznanie narzędzi „drabiny interwencji”.
- Poznanie schematu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Poznanie schematu rozmowy korygującej.
- Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej.
- Prowadzenie rozmów korygujących.
DZIEŃ 2.
Moduł 5. Nowe potrzeby motywacyjne pracowników w kontekście zmian zachodzących na rynku pracy.
- Jak diagnozować potrzeby motywacyjne swoich pracowników w nowych realiach pracy?
- Rodzaje bodźców.
- Jak przekazywać pozytywne i negatywne bodźce.
- Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania.
- Czynniki sukcesu zespołu.
Moduł 6. Praktyczny poligon zarządzania zmianami – business case study.
Moduł 7. Opracowanie mapy drogowej zmiany – case study.
Moduł 8. Przygotowanie do komunikacji zmiany – metoda 5 Why. Ćwiczenie praktyczne.
Moduł 9. Komunikowanie zmiany – Expose zmiany. Ćwiczenie praktyczne
Moduł 10. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.