Zarządzanie transformacją cyfrową
MENADŻER 4.0
Zapraszamy do udziału w szkoleniu:
Szkolenie realizowane w ramach II osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 2020. Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.
Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143
Czas trwania: 56h (łącznie 7 dni )
Koszt szkolenia: 8120 zł za osobę
Forma szkolenia: zdalna w czasie rzeczywistym
Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA
- Opisuje złożone zjawiska ekonomiczne i społeczne.
- Charakteryzuje pojęcie i etapy budowania strategii transformacji cyfrowej firmy.
- Charakteryzuje dojrzałość cyfrową przedsiębiorstwa oraz objaśnia czynniki ją kształtujące.
- Charakteryzuje mapę drogową transformacji cyfrowej oraz zasady jej przygotowania.
- Objaśnia podstawowe regulacje prawne z zakresu ochrony i przetwarzania danych.
- Wie jak zachować ciągłość działania organizacji w procesie transformacji cyfrowej.
UMIEJĘTNOŚCI
- Buduje strategię transformacji cyfrowej firmy oraz określa cele i mierniki jej realizacji.
- Diagnozuje poziom dojrzałości cyfrowej firmy oraz rekomenduje działania zwiększające dojrzałość w strategicznych dla firmy obszarach.
- Określa potencjalne ryzyka w realizacji strategii i proponuje rozwiązania w ramach mitygacji tych ryzyk.
- Komunikuje plan wdrażania strategii.
- Komunikuje proces zmian w przedsiębiorstwie dobierając skuteczne kanały, techniki i treści komunikatów.
- Prezentuje strategię transformacji cyfrowej firmy, wyjaśnia jej cele i prognozowane rezultaty wdrożeń.
- Analizuje łańcuch wartości swojej firmy i wskazuje elementy, w których wdrażanie transformacji cyfrowej może przynieść największe efekty skutkujące możliwością uzyskiwania przewagi konkurencyjnej.
- Zarządza przygotowaniem mapy drogowej transformacji cyfrowej.
- Planuje wdrożenia innowacji cyfrowych w firmie.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Zarządza w sposób umożliwiający osiągnięcie założonych celów.
- Organizuje pracę w sposób niewymagający nadzoru.
- Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie.
- Afirmuje pozytywny stosunek do zmiany.
- Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
- Przekonuje współpracowników i interesariuszy do własnego zdania.
Program szkolenia
Dzień I
Moduł I. Myślenie strategiczne i analiza strategiczna
- Czym jest strategia i jak rozumieć myślenie strategiczne?
- Co należy brać pod uwagę kształtując strategię?
- Jak buduje się strategię?
Moduł II. Najistotniejsze elementy w zarządzaniu strategicznym
- Kluczowe zjawiska w zarzadzaniu strategicznym: cele i wizja przyszłości, plan działań płynności finansów.
- Główne składniki budujące wartość firmy – majątkowe i poza majątkowe
- Reakcje na dynamikę otoczenia.
- Zarządzanie ryzykiem w kontekście strategicznym.
- Moduł III. Realizacja strategii – mapa drogowa, kto realizuje strategię?
- Zakres strategii cyfowej firmy.
- Jak strategia organizacji przekłada się na strategie funkcjonalne, strategie pionów i działów organizacji?
- Jakie działania są podejmowane, aby zrealizować strategię cyfryzacji?
- Zmienność strategii w czasie.
Dzień II
Moduł II. Przygotowanie do transformacji cyfrowej.
- Czym jest transformacja cyfrowa.
- Cele transformacji cyfrowej.
- Transformacja a szanse strategiczne.
- Audyt stanu istniejącego.
Moduł III. Case study – budowanie strategi cyfryzacji
- Praktyczny warsztat tralizowany w grupach. Praca na przykładach uczestników.
Dzień III
Moduł I. Zarządzanie projektem transformacji
- Analiza możliwości i ryzyk.
- Stawianie celów na poziomie strategicznym i operacyjnym.
- Tworzenie mapy drogowej transformacji.
- Planowanie struktury podziału pracy.
- Zarządzanie ryzykiem operacyjnym transformacji cyfrowej.
Moduł II. Agile mindset w organizacjach cyfrowych.
- Czym jest agile mindset?
- Definiowanie obszarów efektywności podejścia agile.
- Zespoły samoorganizujące się.
- Wydarzenia budujące zespoły samoorganizujące się.
Moduł II. Case study c.d.
- Praktyczny warsztat tralizowany w grupach. Praca na przykładach z biznesów uczestników.
Dzień IV
Moduł I. Wprowadzenie do modelowania procesów biznesowych
- Współczesne koncepcje zarządzania procesami (Lean management, Kaizen, TQM, BPR, six sigma, balanced scorecard).
- Identyfikacja procesów.
- Modelowanie procesów biznesowych, notacje modelowania.
- Klasyfikacja procesów, Standaryzacja procesów.
Moduł IV. Ocena realizacji procesów biznesowych
- Miary procesów.
- Wskaźniki efektywności procesów.
- Logi wykonania.
- Informacja zarządcza.
Dzień V
Moduł V. Symulacja i optymalizacja procesów
- Ciągłe doskonalenie procesów.
- Symulacja procesów.
- Robotyzacja procesów (RPA).
- Wykorzystanie metod sztucznej inteligencji (AI).
Moduł VI. Narzędzia automatyzacji procesów
- Przegląd narzędzi modelowania w notacji BPMN.
- Przegląd dostępnych systemów BPMS.
Dzień VI
Moduł I – Komunikacja nowej strategii – model Zacznij od „dlaczego” S. Sineka
- Idea rozpoczynania od „dlaczego”
- Model Why / How / What.
- Opracowanie modelu komunikacji nowej strategii.
Moduł II – Exposé menedżera – formuła expose w procesie komunikowania zmian
- Rola expose, jego funkcje i korzyści.
- Scenariusze expose.
- Expose w zmianie – modele.
- Opracowanie własnego expose w zmianie.
Moduł III. Wdrażanie innowacji cyfrowych
- Etapy i kluczowe czynniki wdrażania innowacji.
- Zarządzanie ryzykiem wdrożenie innowacji cyfrowych.
- Reakcje Uczestników wdrażanej zmiany.
- Przełamywanie lęków i oporów i ambasadorzy zmiany.
- Włączanie zespołu i jednostki w proces zmiany.
Dzień VII
Moduł I. Budowa elementów strategii transformacji cyfrowej własnej firmy wraz z planem jej wdrożenia – case study
- Wybór obszarów transformacji i natury zmiany.
- Określnie celów transformacji.
- Mapa drogowa transformacji cyfrowej.
- Projektowe podejście do wdrożenia innowacji cyfrowych w przedsiębiorstwie – metodyki projektowe agile, PRINCE 2, PMBOK.
- Cele projektu, harmonogram, zadania projektowe, odpowiedzialności.
- Zasoby do realizacji wdrożenia: finansowe, rzeczowe, ludzkie i know – how.
- Zarządzanie ryzykiem wdrożenie innowacji cyfrowych.
- Zakres zmiany realizowanych w związku z transformacją cyfrową.
- Konstrukcja planu komunikacji zmiany.
- Planowanie motywowania pozafinansowo podwładnych do zmiany.
Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143