Zarządzanie transformacją cyfrową

MENADŻER 4.0

Zapraszamy do udziału w szkoleniu:

👉 Zarządzanie transformacją cyfrową
N
Szkolenie skierowane jest do:
👉 właścicieli i spółwłaścicieli firm
👉 pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
👉 pracowników firm wobez których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze

 

Szkolenie realizowane w ramach II osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 2020. Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.

 

Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143

Czas trwania: 56h (łącznie 7 dni ) 

Koszt szkolenia: 8120 zł za osobę

Forma szkolenia: zdalna w czasie rzeczywistym

Korzyści dla uczestnika: 

WIEDZA

  • Opisuje złożone zjawiska ekonomiczne i społeczne.
  • Charakteryzuje pojęcie i etapy budowania strategii transformacji cyfrowej firmy.
  • Charakteryzuje dojrzałość cyfrową przedsiębiorstwa oraz objaśnia czynniki ją kształtujące.
  • Charakteryzuje mapę drogową transformacji cyfrowej oraz zasady jej przygotowania.
  • Objaśnia podstawowe regulacje prawne z zakresu ochrony i przetwarzania danych.
  • Wie jak zachować ciągłość działania organizacji w procesie transformacji cyfrowej.

UMIEJĘTNOŚCI

  • Buduje strategię transformacji cyfrowej firmy oraz określa cele i mierniki jej realizacji.
  • Diagnozuje poziom dojrzałości cyfrowej firmy oraz rekomenduje działania zwiększające dojrzałość w strategicznych dla firmy obszarach.
  • Określa potencjalne ryzyka w realizacji strategii i proponuje rozwiązania w ramach mitygacji tych ryzyk.
  • Komunikuje plan wdrażania strategii.
  • Komunikuje proces zmian w przedsiębiorstwie dobierając skuteczne kanały, techniki i treści komunikatów.
  • Prezentuje strategię transformacji cyfrowej firmy, wyjaśnia jej cele i prognozowane rezultaty wdrożeń.
  • Analizuje łańcuch wartości swojej firmy i wskazuje elementy, w których wdrażanie transformacji cyfrowej może przynieść największe efekty skutkujące możliwością uzyskiwania przewagi konkurencyjnej.
  • Zarządza przygotowaniem mapy drogowej transformacji cyfrowej.
  • Planuje wdrożenia innowacji cyfrowych w firmie.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • Zarządza w sposób umożliwiający osiągnięcie założonych celów.
  • Organizuje pracę w sposób niewymagający nadzoru.
  • Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie.
  • Afirmuje pozytywny stosunek do zmiany.
  • Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
  • Przekonuje współpracowników i interesariuszy do własnego zdania.

Program szkolenia

Dzień I

Moduł I. Myślenie strategiczne i analiza strategiczna

  • Czym jest strategia i jak rozumieć myślenie strategiczne?
  • Co należy brać pod uwagę kształtując strategię?
  • Jak buduje się strategię?

Moduł II. Najistotniejsze elementy w zarządzaniu strategicznym

  • Kluczowe zjawiska w zarzadzaniu strategicznym: cele i wizja przyszłości, plan działań płynności finansów.
  • Główne składniki budujące wartość firmy – majątkowe i poza majątkowe
  • Reakcje na dynamikę otoczenia.
  • Zarządzanie ryzykiem w kontekście strategicznym.
  • Moduł III. Realizacja strategii – mapa drogowa, kto realizuje strategię?
  • Zakres strategii cyfowej firmy.
  • Jak strategia organizacji przekłada się na strategie funkcjonalne, strategie pionów i działów organizacji?
  • Jakie działania są podejmowane, aby zrealizować strategię cyfryzacji?
  • Zmienność strategii w czasie.

Dzień II

Moduł II. Przygotowanie do transformacji cyfrowej.

  • Czym jest transformacja cyfrowa.
  • Cele transformacji cyfrowej.
  • Transformacja a szanse strategiczne.
  • Audyt stanu istniejącego.

Moduł III.  Case study – budowanie strategi cyfryzacji

  • Praktyczny warsztat tralizowany w grupach. Praca na przykładach uczestników.

Dzień III

Moduł I. Zarządzanie projektem transformacji

  • Analiza możliwości i ryzyk.
  • Stawianie celów na poziomie strategicznym i operacyjnym.
  • Tworzenie mapy drogowej transformacji.
  • Planowanie struktury podziału pracy.
  • Zarządzanie ryzykiem operacyjnym transformacji cyfrowej.

Moduł II. Agile mindset w organizacjach cyfrowych.

  • Czym jest agile mindset?
  • Definiowanie obszarów efektywności podejścia agile.
  • Zespoły samoorganizujące się.
  • Wydarzenia budujące zespoły samoorganizujące się.

Moduł II.  Case study c.d.

  • Praktyczny warsztat tralizowany w grupach. Praca na przykładach z biznesów uczestników.

Dzień IV

Moduł I. Wprowadzenie do modelowania procesów biznesowych

  • Współczesne koncepcje zarządzania procesami (Lean management, Kaizen, TQM, BPR, six sigma, balanced scorecard).
  • Identyfikacja procesów.
  • Modelowanie procesów biznesowych, notacje modelowania.
  • Klasyfikacja procesów, Standaryzacja procesów.

Moduł IV. Ocena realizacji procesów biznesowych

  • Miary procesów.
  • Wskaźniki efektywności procesów.
  • Logi wykonania.
  • Informacja zarządcza.

Dzień V

Moduł V. Symulacja i optymalizacja procesów

  • Ciągłe doskonalenie procesów.
  • Symulacja procesów.
  • Robotyzacja procesów (RPA).
  • Wykorzystanie metod sztucznej inteligencji (AI).

Moduł VI. Narzędzia automatyzacji procesów

  • Przegląd narzędzi modelowania w notacji BPMN.
  • Przegląd dostępnych systemów BPMS.

Dzień VI

Moduł I – Komunikacja nowej strategii – model Zacznij od „dlaczego” S. Sineka

  • Idea rozpoczynania od „dlaczego”
  • Model Why / How / What.
  • Opracowanie modelu komunikacji nowej strategii.

Moduł II – Exposé menedżera – formuła expose w procesie komunikowania zmian

  • Rola expose, jego funkcje i korzyści.
  • Scenariusze expose.
  • Expose w zmianie – modele.
  • Opracowanie własnego expose w zmianie.

Moduł III. Wdrażanie innowacji cyfrowych

  • Etapy i kluczowe czynniki wdrażania innowacji.
  • Zarządzanie ryzykiem wdrożenie innowacji cyfrowych.
  • Reakcje Uczestników wdrażanej zmiany.
  • Przełamywanie lęków i oporów i ambasadorzy zmiany.
  • Włączanie zespołu i jednostki w proces zmiany.

Dzień VII

Moduł I.  Budowa elementów strategii transformacji cyfrowej własnej firmy wraz z planem jej wdrożenia – case study

  • Wybór obszarów transformacji i natury zmiany.
  • Określnie celów transformacji.
  • Mapa drogowa transformacji cyfrowej.
  • Projektowe podejście do wdrożenia innowacji cyfrowych w przedsiębiorstwie – metodyki projektowe agile, PRINCE 2, PMBOK.
  • Cele projektu, harmonogram, zadania projektowe, odpowiedzialności.
  • Zasoby do realizacji wdrożenia: finansowe, rzeczowe, ludzkie i know – how.
  • Zarządzanie ryzykiem wdrożenie innowacji cyfrowych.
  • Zakres zmiany realizowanych w związku z transformacją cyfrową.
  • Konstrukcja planu komunikacji zmiany.
  • Planowanie motywowania pozafinansowo podwładnych do zmiany.

 

Kontakt:

Email: projekty@ordinat.pl

tel: 733 099 085, 512 417 143

Skip to content