Zarządzanie w branży MICE

Akademia sprzedaży – budowanie relacji z klientami. Zarządzanie w branży MICE

F.H.U. Ordinat Marcin Bielski zaprasza do udziału w szkoleniu pn. Zarządzanie w branży MICE.

Projekt stworzony specjalnie dla branży turystycznej tj. hotelarstwo, gastronomia, biura podróży i usług biznesowych.

 

Projekt realizowany w ramach „ŚCIEŻKI ROZWOJU – nowoczesne kadry sektora TURYSTYKA” dofinansowany ze środków UE, w 100% w przypadku wkładu w wynagrodzeniach.

Czas trwania: 30h dydaktycznych (łącznie 4 dni szkolenia)!

 

Korzyści dla Firmy:

  • Zwiększenie sprzedaży usług hotelarskich i gastronomicznych, co wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
  • Aktywna sprzedaż usług w rozmowie telefonicznej lub bezpośredniej zarówno na recepcji, w dziale sprzedaży/ marketingu, restauracji czy SPA.
  • Oferowanie dodatkowych wartości (usług) dla klienta – dosprzedaż usług we wszystkich momentach styku klienta w z firmą.
  • Poprawa jakości obsługi klienta – wzrost zadowolenia i satysfakcji klientów, powrót klientów i wzbudzenie chęci polecenia hotelu/ restauracji.
  • Wzrost wiedzy i umiejętności sprzedaży i promocji usług w Internecie, budowanie wizerunku i reklam w social media (digital marketing).

 

Korzyści dla Uczestnika:

Zdobyta wiedza:

  • Wymienia przykłady i zasady działania nowoczesnych narzędzi i rozwiązań wykorzystywanych w sprzedaży.
  • Identyfikuje korzyści ze stosowania narzędzi sprzedaży i budowania relacji z klientem, w tym wykorzystujących techniki wywierania wpływu.
  • Charakteryzuje metody budowania ścieżki klienta.
  • Identyfikuje rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem.
  • Charakteryzuje zasady funkcjonowania cross-selling i up-selling.

Zdobyte umiejętności:

  • Identyfikuje rozwiązania do realizacji różnych form sprzedaży odpowiednie do specyfiki rynku i klienta.
  • Analizuje i wyciąga wnioski ze strategii stosowanych strategii sprzedaży i budowania relacji z klientami.
  • Identyfikuje właściwe działania i narzędzia wspierające działania sprzedażowe.
  • Interpretuje wskaźniki i ocenia efekty działań nastawionych na zadowolenie klienta.
  • Proponuje działania sprzedażowe dostosowane do ścieżki klienta.

Rozwój kompetencji społecznych:

  • Planuje działania w oparciu o potrzeby klientów.
  • Dostrzega różnorodności potrzeb klientów.
  • Komunikuje się w sposób łatwy do zrozumienia.
  • Przekonuje współpracowników i klientów do własnego zdania.
  • Proponuje niestandardowe rozwiązania.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

MODUŁ I – PSYCHOLOGIA SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY

  • Czym jest skuteczna sprzedaż?
  • Skuteczna sprzedaż – wymagania, postawa, umiejętności pracownika
  • Wpływ własnego nastawienia na efektywność działań sprzedażowych
  • Wymagania i potrzeby klientów – potrzeby psychologiczne i potrzeby merytoryczne
  • Psychologiczne strategie działania w sprzedaży
  • Psychologiczne pułapki w procesie sprzedaży
  • Zarządzanie relacjami z klientem

MODUŁ II – BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM

  • Firma zorientowana na klienta – co to oznacza w praktyce?
  • Jak stać się doradcą klienta – budowanie roli doradcy w kontakcie z klientem
  • Odpowiedzialność za wizerunek Firmy
  • Wewnętrzne standardy i procedury obsługi – rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem
  • Mini badanie, jakości obsługi – określenie obszarów do rozwoju i mocnych stron
    w procesie sprzedaży i obsługi klienta
  • Zarządzać relacjami z klientem – wybór działań dostosowanych do ścieżki klienta
  • Komu doradzamy – rozpoznanie klienta
  • Praktyczne sposoby dopasowania się do każdego klienta – Jak znaleźć klucz do zadowolenia klienta
  • Budowanie roli doradcy – postawy i wizerunku w kontakcie z klientem

MODUŁ III – KOMUNIKACJA W SPRZEDAŻY

  • Komunikacja z klientem – nawiązanie kontaktu
  • Rola i techniki aktywnego słuchania w procesie sprzedaży
  • Badanie potrzeb, motywów zakupu Klienta – identyfikacja jawnych i ukrytych potrzeb klientów
  • Motywy i hamulce zakupu z punktu widzenia klienta
  • Skuteczne pozyskiwanie informacji od rozmówcy – stanowisko vs. interesy klienta
  • Umiejętność zadawania odpowiednich pytań, aby dotrzeć do rzeczywistych motywów klienta
  • Percepcja w sprzedaży – schemat efektywnej prezentacji CKW (Cecha – Korzyść – Wyobrażenie)
  • Sztuka perswazji, czyli dopasowanie informacji słownej do sposobu myślenia klienta – umysł świadomy i umysł nieświadomy klienta
  • Techniki NLP – słownictwo profesjonalisty
  • Techniki NLP – wpływanie na decyzje klienta (nie, ale spróbuj)
  • Język profesjonalisty – zakazane zwroty
  • Pułapki w kontakcie z klientem – dyskusja wokół stanowiska
  • Strategie działania – jak doradzać, aby nie pouczać?

MODUŁ IV – NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM PODCZAS ROZMOWY TELEFONICZNEJ

  • Rozmowa telefoniczna – różnice, wymagania
  • Techniki nawiązywania kontaktu z klientem podczas rozmowy telefonicznej
  • Budowanie zaufania i zainteresowania produktem
  • Zwróć uwagę na głos – znaczenie komunikacji werbalnej w rozmowie telefonicznej
  • Struktura rozmowy telefonicznej
  • Techniki prowadzenia rozmowy – zadawanie pytań
  • Język w rozmowie telefonicznej – techniki NLP, słownictwo profesjonalisty
  • Najważniejsze zasady telefonicznej sprzedaży – o czym koniecznie należy pamiętać
  • Jak doprowadzić do spotkania z klientem

MODUŁ V – KREOWANIE POTRZEB KLIENTA

  • Wzbudzanie zainteresowania klienta
  • Kreowanie potrzeb klienta – sprzedaż kilku usług jednocześnie
  • Cross-selling i up-selling jako stałe strategie sprzedażowe
  • Przedstawienie oferty dostosowanej do oczekiwań Klienta – siła skutecznej argumentacji
  • Pokonywanie zastrzeżeń i obiekcji Klienta – narzędzia kontroli rozmowy
  • 10 sposobów argumentacji cenowej
  • Techniki wywierania wpływu stosowane w sprzedaży – prawo wzajemności emocjonalnej, zasada kontrastu i inne
  • Aktywne wyłapywanie sygnałów kupna w rozmowie sprzedażowej
  • Finalizacji sprzedaży – techniki zamykania sprzedaży

MODUŁ VI – WYWIERANIE WPŁYWU W SPRZEDAŻY

  • Pokonywanie zastrzeżeń i obiekcji Klienta – narzędzia kontroli rozmowy
  • Mi ceny – 10 sposobów argumentacji cenowej
  • Mit, że konkurencja jest tylko zagrożeniem
  • Mit, że klient ma nieograniczone możliwości wyboru
  • Trudne zagrywki klienta wykorzystujące stereotypy i lęki sprzedawcy
  • Zachowania asertywne. Sposoby radzenia sobie z typowymi grami klientów
  • Kreowanie potrzeb klienta – skuteczne wywoływanie pilności zakupu
  • Przedstawienie oferty dostosowanej do oczekiwań Klienta – siła skutecznej argumentacji
  • Aktywne wyłapywanie sygnałów kupna w rozmowie sprzedażowej
  • Jak reagować na prośby i wymagania klienta – techniki manipulacji stosowane przez klientów
  • Techniki wywierania wpływu stosowane w sprzedaży – prawo wzajemności emocjonalnej, zasada kontrastu
  • Finalizacji sprzedaży – techniki zamykania sprzedaż

Cele szkolenia:

Szkolenie pozwoli uczestnikom poznać najbardziej efektywne techniki sprzedaży i obsługi klienta, wsparte technikami NLP oraz wiedzą z zakresu negocjacji tak, aby jak najefektywniej rozwinąć i wzbogacić wiedzę już zdobytą, podnosić poczucie kompetencji oraz osiągane wyniki.

Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć umiejętność efektywnej sprzedaży oraz wywierania wpływu na klienta, udoskonalić trafne diagnozowanie źródeł i typów obiekcji oraz sposobów reagowania na nie, poznać metody skutecznego wpływania na decyzje klienta poprzez najbardziej efektywne, techniki NLP, udoskonalić umiejętność doradzania i proponowania rozwiązań zamiast „czystej” sprzedaży, rozwijać umiejętności budowania trwałej więzi z klientem, dbania o relacje i zadowolenie klienta z zakupu. Poznają sposoby zaspokajania potrzeb klienta tak, by chciał nas wysłuchać i zgodził się na proponowane przez nas rozwiązanie, ale także umiejętności znajdowania wspólnych, satysfakcjonujących obie strony, rozwiązań. Celem jest taka zmiana postaw i umiejętności uczestników szkolenia, aby potrafili budować poczucie odpowiedzialności za pracę i relacje z klientami oraz wzmocnili swoją satysfakcję z wykonywanej pracy. Przećwiczone zostaną sytuacje sprzedażowe podczas których mamy możliwość wpływania na zachowanie klienta. Szkolenie dostarcza uczestnikom konkretnych narzędzi profesjonalnego sprzedaży tak, aby zaspokajać potrzeby klienta i sprawiać, aby nie tylko był wierny firmie, ale gorąco polecał ją innym.

Metody szkoleniowe:

Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń Uczestników, dzięki zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.

Z naszej strony oferujemy Państwu kompleksową i bezpłatną pomoc na każdym etapie realizacji szkolenia, w szczególności w wypełnianiu dokumentacji zgłoszeniowej.

JAK DOKONAĆ ZGŁOSZENIA

 

Aby zgłosić chęć udziału w szkoleniu napisz do nas : projekty@ordinat.pl

lub zadzwoń 733 099 085, 512 417 143

Zapraszamy również do zapoznania się z pełnymi informacjami dotyczącymi projektu, które są dostępne na stronie: https://rozwojturystyki.pl/

Skip to content