Zarządzanie w branży MICE
Akademia sprzedaży – budowanie relacji z klientami. Zarządzanie w branży MICE
F.H.U. Ordinat Marcin Bielski zaprasza do udziału w szkoleniu pn. Zarządzanie w branży MICE.
Projekt stworzony specjalnie dla branży turystycznej tj. hotelarstwo, gastronomia, biura podróży i usług biznesowych.
Projekt realizowany w ramach „ŚCIEŻKI ROZWOJU – nowoczesne kadry sektora TURYSTYKA” dofinansowany ze środków UE, w 100% w przypadku wkładu w wynagrodzeniach.
Czas trwania: 30h dydaktycznych (łącznie 4 dni szkolenia)!
Korzyści dla Firmy:
- Zwiększenie sprzedaży usług hotelarskich i gastronomicznych, co wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
- Aktywna sprzedaż usług w rozmowie telefonicznej lub bezpośredniej zarówno na recepcji, w dziale sprzedaży/ marketingu, restauracji czy SPA.
- Oferowanie dodatkowych wartości (usług) dla klienta – dosprzedaż usług we wszystkich momentach styku klienta w z firmą.
- Poprawa jakości obsługi klienta – wzrost zadowolenia i satysfakcji klientów, powrót klientów i wzbudzenie chęci polecenia hotelu/ restauracji.
- Wzrost wiedzy i umiejętności sprzedaży i promocji usług w Internecie, budowanie wizerunku i reklam w social media (digital marketing).
Korzyści dla Uczestnika:
Zdobyta wiedza:
- Wymienia przykłady i zasady działania nowoczesnych narzędzi i rozwiązań wykorzystywanych w sprzedaży.
- Identyfikuje korzyści ze stosowania narzędzi sprzedaży i budowania relacji z klientem, w tym wykorzystujących techniki wywierania wpływu.
- Charakteryzuje metody budowania ścieżki klienta.
- Identyfikuje rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem.
- Charakteryzuje zasady funkcjonowania cross-selling i up-selling.
Zdobyte umiejętności:
- Identyfikuje rozwiązania do realizacji różnych form sprzedaży odpowiednie do specyfiki rynku i klienta.
- Analizuje i wyciąga wnioski ze strategii stosowanych strategii sprzedaży i budowania relacji z klientami.
- Identyfikuje właściwe działania i narzędzia wspierające działania sprzedażowe.
- Interpretuje wskaźniki i ocenia efekty działań nastawionych na zadowolenie klienta.
- Proponuje działania sprzedażowe dostosowane do ścieżki klienta.
Rozwój kompetencji społecznych:
- Planuje działania w oparciu o potrzeby klientów.
- Dostrzega różnorodności potrzeb klientów.
- Komunikuje się w sposób łatwy do zrozumienia.
- Przekonuje współpracowników i klientów do własnego zdania.
- Proponuje niestandardowe rozwiązania.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I – PSYCHOLOGIA SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY
- Czym jest skuteczna sprzedaż?
- Skuteczna sprzedaż – wymagania, postawa, umiejętności pracownika
- Wpływ własnego nastawienia na efektywność działań sprzedażowych
- Wymagania i potrzeby klientów – potrzeby psychologiczne i potrzeby merytoryczne
- Psychologiczne strategie działania w sprzedaży
- Psychologiczne pułapki w procesie sprzedaży
- Zarządzanie relacjami z klientem
MODUŁ II – BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM
- Firma zorientowana na klienta – co to oznacza w praktyce?
- Jak stać się doradcą klienta – budowanie roli doradcy w kontakcie z klientem
- Odpowiedzialność za wizerunek Firmy
- Wewnętrzne standardy i procedury obsługi – rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem
- Mini badanie, jakości obsługi – określenie obszarów do rozwoju i mocnych stron
w procesie sprzedaży i obsługi klienta - Zarządzać relacjami z klientem – wybór działań dostosowanych do ścieżki klienta
- Komu doradzamy – rozpoznanie klienta
- Praktyczne sposoby dopasowania się do każdego klienta – Jak znaleźć klucz do zadowolenia klienta
- Budowanie roli doradcy – postawy i wizerunku w kontakcie z klientem
MODUŁ III – KOMUNIKACJA W SPRZEDAŻY
- Komunikacja z klientem – nawiązanie kontaktu
- Rola i techniki aktywnego słuchania w procesie sprzedaży
- Badanie potrzeb, motywów zakupu Klienta – identyfikacja jawnych i ukrytych potrzeb klientów
- Motywy i hamulce zakupu z punktu widzenia klienta
- Skuteczne pozyskiwanie informacji od rozmówcy – stanowisko vs. interesy klienta
- Umiejętność zadawania odpowiednich pytań, aby dotrzeć do rzeczywistych motywów klienta
- Percepcja w sprzedaży – schemat efektywnej prezentacji CKW (Cecha – Korzyść – Wyobrażenie)
- Sztuka perswazji, czyli dopasowanie informacji słownej do sposobu myślenia klienta – umysł świadomy i umysł nieświadomy klienta
- Techniki NLP – słownictwo profesjonalisty
- Techniki NLP – wpływanie na decyzje klienta (nie, ale spróbuj)
- Język profesjonalisty – zakazane zwroty
- Pułapki w kontakcie z klientem – dyskusja wokół stanowiska
- Strategie działania – jak doradzać, aby nie pouczać?
MODUŁ IV – NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM PODCZAS ROZMOWY TELEFONICZNEJ
- Rozmowa telefoniczna – różnice, wymagania
- Techniki nawiązywania kontaktu z klientem podczas rozmowy telefonicznej
- Budowanie zaufania i zainteresowania produktem
- Zwróć uwagę na głos – znaczenie komunikacji werbalnej w rozmowie telefonicznej
- Struktura rozmowy telefonicznej
- Techniki prowadzenia rozmowy – zadawanie pytań
- Język w rozmowie telefonicznej – techniki NLP, słownictwo profesjonalisty
- Najważniejsze zasady telefonicznej sprzedaży – o czym koniecznie należy pamiętać
- Jak doprowadzić do spotkania z klientem
MODUŁ V – KREOWANIE POTRZEB KLIENTA
- Wzbudzanie zainteresowania klienta
- Kreowanie potrzeb klienta – sprzedaż kilku usług jednocześnie
- Cross-selling i up-selling jako stałe strategie sprzedażowe
- Przedstawienie oferty dostosowanej do oczekiwań Klienta – siła skutecznej argumentacji
- Pokonywanie zastrzeżeń i obiekcji Klienta – narzędzia kontroli rozmowy
- 10 sposobów argumentacji cenowej
- Techniki wywierania wpływu stosowane w sprzedaży – prawo wzajemności emocjonalnej, zasada kontrastu i inne
- Aktywne wyłapywanie sygnałów kupna w rozmowie sprzedażowej
- Finalizacji sprzedaży – techniki zamykania sprzedaży
MODUŁ VI – WYWIERANIE WPŁYWU W SPRZEDAŻY
- Pokonywanie zastrzeżeń i obiekcji Klienta – narzędzia kontroli rozmowy
- Mi ceny – 10 sposobów argumentacji cenowej
- Mit, że konkurencja jest tylko zagrożeniem
- Mit, że klient ma nieograniczone możliwości wyboru
- Trudne zagrywki klienta wykorzystujące stereotypy i lęki sprzedawcy
- Zachowania asertywne. Sposoby radzenia sobie z typowymi grami klientów
- Kreowanie potrzeb klienta – skuteczne wywoływanie pilności zakupu
- Przedstawienie oferty dostosowanej do oczekiwań Klienta – siła skutecznej argumentacji
- Aktywne wyłapywanie sygnałów kupna w rozmowie sprzedażowej
- Jak reagować na prośby i wymagania klienta – techniki manipulacji stosowane przez klientów
- Techniki wywierania wpływu stosowane w sprzedaży – prawo wzajemności emocjonalnej, zasada kontrastu
- Finalizacji sprzedaży – techniki zamykania sprzedaż
Cele szkolenia:
Szkolenie pozwoli uczestnikom poznać najbardziej efektywne techniki sprzedaży i obsługi klienta, wsparte technikami NLP oraz wiedzą z zakresu negocjacji tak, aby jak najefektywniej rozwinąć i wzbogacić wiedzę już zdobytą, podnosić poczucie kompetencji oraz osiągane wyniki.
Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć umiejętność efektywnej sprzedaży oraz wywierania wpływu na klienta, udoskonalić trafne diagnozowanie źródeł i typów obiekcji oraz sposobów reagowania na nie, poznać metody skutecznego wpływania na decyzje klienta poprzez najbardziej efektywne, techniki NLP, udoskonalić umiejętność doradzania i proponowania rozwiązań zamiast „czystej” sprzedaży, rozwijać umiejętności budowania trwałej więzi z klientem, dbania o relacje i zadowolenie klienta z zakupu. Poznają sposoby zaspokajania potrzeb klienta tak, by chciał nas wysłuchać i zgodził się na proponowane przez nas rozwiązanie, ale także umiejętności znajdowania wspólnych, satysfakcjonujących obie strony, rozwiązań. Celem jest taka zmiana postaw i umiejętności uczestników szkolenia, aby potrafili budować poczucie odpowiedzialności za pracę i relacje z klientami oraz wzmocnili swoją satysfakcję z wykonywanej pracy. Przećwiczone zostaną sytuacje sprzedażowe podczas których mamy możliwość wpływania na zachowanie klienta. Szkolenie dostarcza uczestnikom konkretnych narzędzi profesjonalnego sprzedaży tak, aby zaspokajać potrzeby klienta i sprawiać, aby nie tylko był wierny firmie, ale gorąco polecał ją innym.
Metody szkoleniowe:
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń Uczestników, dzięki zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Z naszej strony oferujemy Państwu kompleksową i bezpłatną pomoc na każdym etapie realizacji szkolenia, w szczególności w wypełnianiu dokumentacji zgłoszeniowej.
JAK DOKONAĆ ZGŁOSZENIA
Aby zgłosić chęć udziału w szkoleniu napisz do nas : projekty@ordinat.pl
lub zadzwoń 733 099 085, 512 417 143
Zapraszamy również do zapoznania się z pełnymi informacjami dotyczącymi projektu, które są dostępne na stronie: https://rozwojturystyki.pl/