Zarządzanie zmianą

MENADŻER 4.0

Zapraszamy do udziału w szkoleniu:

👉 Zarządzanie zmianą
N
Szkolenie skierowane jest do:
👉 właścicieli i spółwłaścicieli firm
👉 pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
👉 pracowników firm wobez których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze

 

Szkolenie realizowane w ramach II osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 2020. Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.

 

Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143

Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.

Czas trwania: 56h (łącznie 7 dni ) 

Koszt szkolenia: 8120 zł za osobę

Forma szkolenia: zdalna w czasie rzeczywistym

Korzyści dla uczestnika: 

WIEDZA

  • Charakteryzuje zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
  • Identyfikuje znaczenie i rolę zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
  • Rozpoznaje główne przyczyny i niepowodzenia w zarządzaniu zmianą.

UMIEJĘTNOŚCI

  • Ocenia i diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
  • Inicjuje zmiany i jest liderem ich wprowadzania w przedsiębiorstwie.
  • Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych zmian zgodnie ze strategią transformacji cyfrowej.
  • Zarządza efektywnością procesu zmian, uwzględnia stronę kosztów i korzyści.
  • Identyfikuje źródła oporu wobec zmian i stosuje techniki ich ograniczania.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • Afirmuje pozytywny stosunek do nowych wyzwań i zmian.
  • Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie.
  • Proponuje niestandardowe rozwiązania.
  • Zarządza z uwzględnieniem obowiązujących norm etycznych.
  • Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
  • Przekonuje innych do wprowadzanych zmian.

Program szkolenia: 

Dzień I

  1. Zarządzanie zmianą
  • Powody wprowadzenia zmian, szczególnie dot. transformacji cyfrowych w organizacji
  • Model Kurta Lewina wytyczający kroki prowadzące do zmian
  • Zarządzanie procesem zmiany – etapy przechodzenia firmy przez proces zmiany
  • Zaplanować proces wprowadzania zmian
  • Kultura organizacyjna wspierająca wprowadzanie zmian
  • Natura zmiany – z czym kojarzy się nam zmiana
    • Co oznacza zmiana dla organizacji?
    • Co oznacza zmiana dla personelu?
    • Co oznacza zmiana dla przyszłości firmy?
    • Co oznacza zmiana w kontekście rozwojowym
    • Dlaczego zmiana jest kluczowa dla organizacji rozwijających się
    • Przewidywalność zmiany – czy jest to możliwe?
  • Organizacja ucząca się – jak sprawić, by twoja organizacja chciała się uczyć i a pracownicy chętnie wprowadzali zmiany
  • Jak wprowadzić kulturę organizacyjną wśród pracowników

Dzień II

2.  Proces zmiany i aspekty psychologiczne

  • Psychologia procesu zmiany – dlaczego zmiana jest tak trudna do zaakceptowania przez pracowników?
  • Zmiana – szansa, czy konieczność?
  • Stereotypy dotyczące zmiany
  • Przygotowanie się do zmiany
  • Reagowanie na zmianę – jak na zmianę reagują pracownicy (fazy)
  • Rożne postawy pracowników w procesie zmiany
  • Cechy osobowości pracowników wpływające na trudne znoszenie zmian
  • Cechy osobowości pracowników, którzy wspomogą nas we wprowadzaniu zmian
  • Wpływ zmiany na zachowanie pracowników oraz relacje w zespole
  • Psychologiczne skutki procesu zmiany – zagrożenia i szanse dla firmy – jak wykorzystać zmianę do rozwoju organizacji oraz budowania więzi grupowej
  • Fazy budowania zespołu – jak wykorzystać proces zmiany do budowania pozytywnych relacji z pracownikami oraz stworzyć efektywny zespół

Dzień III

3. Wymagania wobec lidera w procesie zmiany

  • Wymagania wobec lidera – jak przeprowadzić swoich podwładnych przez proces zmiany
  • Style kierowania i przywództwa w zespole
  • Najważniejsze potrzeby pracowników w pierwszym etapie wprowadzania zmian
  • Jak uzyskać zaangażowanie pracowników
  • Motywowanie i wspieranie pracowników
  • Podstawowe etapy procesu akceptacji zmian
  • W jaki sposób złagodzić negatywne nastroje zespołu w procesie zmian
  • Partycypacja pracowników w procesie zmian

4. Empowerment – utrzymanie zaangażowania pracowników w zmianie

  • Analiza case – studies z fabryki Boeinga
  • Założenia podejścia empowerment
  • Jak wpływać na poczcie odpowiedzialności, właścicielskie podejście i zaangażowanie pracowników
  • Idea motywacji 3.0, czyli sposoby kreowania motywacji wewnętrznej
  • Ambasador zmiany, czyli rola menedżera w inicjowaniu zmian i liderowaniu
  • Normy etyczne i społeczne w procesie komunikowania zmian
  • Perswazja i sztuka przekonywania do nowych idei

Dzień IV

5. 4 generacje pracowników – a prowadzenie zmiany

  • Charakterystyka pokolenia BB
  • Charakterystyka pokolenia X
  • Charakterystyka pokolenia Y
  • Charakterystyka pokolenia Z
  • Podejście i wartości pracowników każdej z w/w generacji
  • Czego mogą uczyć się od siebie przedstawiciele generacji
  • Co każda z generacji może mieć do zaoferowania pozostałym
  • Jak przeprowadzać przez zmianę każde pokolenie

6Ocena/informacja zwrotna/rozmowa korygująca

  • Poznanie narzędzi „drabiny interwencji”
  • Poznanie schematu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Poznanie schematu rozmowy korygującej
  • Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej
  • Prowadzenie rozmów korygujących

Dzień V

7. Komunikacja w zmianie w dobie cyfryzacji i digitalizacji

  • Komunikacja w procesie zmiany.
  • Cztery płaszczyzny wypowiedzi SCHULZA VON THUNA.
  • Jak sprawnie komunikować się na czterech płaszczyznach – rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia na czterech płaszczyznach wypowiedzi.
  • Planowanie komunikacji z pracownikami na każdym etapie wprowadzania zmian w organizacji.
  • Natura konfliktu w procesie zmiany.
  • Jak sprawnie wyjaśniać nieporozumienia i unikać konfliktów w zespole – „diabelskie koło”.
  • Komunikacja z pracownikami szczególnie trudno przechodzącymi przez zmiany.
  • Szef i pracownik rozmawiają ze sobą – jak przeprowadzić dobrą rozmowę z pracownikiem oraz zespołem.
  • Cyfrowe kanały i sposoby komunikowania zmian.

Dzień VI

8. Zarządzanie stresem w zmianie

  • Typowe źródła stresu.
  • Przedłużający stres na poziomie ciała, zachowań, emocji i myślenia
  • Stres jako czynnik wpływający na naszą odporność psychiczną
  • MTQ 48, czyli jak mierzyć odporność psychiczną
  • Cztery wymiary odporności psychicznej
  • Mierzenie się z własnymi emocjami i rozpoznawanie ich
  • Kontrolowanie reakcji stresowej i budowanie odporności na stres
  • Przegląd metod regulacji i kontroli stresu
  • Pewność siebie, czyli o potędze poczucia własnej wartości i umiejętności budowania relacji ze sobą i innymi
  • I TY możesz być sprężysty, czyli o rezyliencji słów kilka
  • Błędy, porażki – jak o nich podchodzimy i co z tego wynika?

Dzień VII

9. Zarządzanie w procesie wprowadzania zmian organizacyjnych

  • Metody przeprowadzanie podwładnych przez zmiany
  • Zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany
  • Rola menedżerów we wprowadzaniu zmian
  • Jak funkcjonują style zarządzania w procesie zmian
  • Jak przygotować organizację do zmian
  • Osoby zaangażowane w proces zmian
  • Jak kształtować potrzeby pracowników, aby ukierunkowane były na zmiany
  • Tworzenie grupy liderów zmian

10. Wykorzystanie narzędzi IT – Ms Office do badania gotowości przedsiębiorstwa i wdrażania zmian w organizacji.
11. Warsztaty

  • Przygotowanie do rozmowy oraz przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem i zespołem

 

Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143

Skip to content