Zarządzanie zmianą
MENADŻER 4.0
Zapraszamy do udziału w szkoleniu:
Szkolenie realizowane w ramach II osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 2020. Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.
Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143
Szkolenia dofinansowane ze środków UE, w 100% w przypadku wniesienia wkładu własnego w wynagrodzeniach pracowników.
Czas trwania: 56h (łącznie 7 dni )
Koszt szkolenia: 8120 zł za osobę
Forma szkolenia: zdalna w czasie rzeczywistym
Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA
- Charakteryzuje zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
- Identyfikuje znaczenie i rolę zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
- Rozpoznaje główne przyczyny i niepowodzenia w zarządzaniu zmianą.
UMIEJĘTNOŚCI
- Ocenia i diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
- Inicjuje zmiany i jest liderem ich wprowadzania w przedsiębiorstwie.
- Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych zmian zgodnie ze strategią transformacji cyfrowej.
- Zarządza efektywnością procesu zmian, uwzględnia stronę kosztów i korzyści.
- Identyfikuje źródła oporu wobec zmian i stosuje techniki ich ograniczania.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Afirmuje pozytywny stosunek do nowych wyzwań i zmian.
- Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie.
- Proponuje niestandardowe rozwiązania.
- Zarządza z uwzględnieniem obowiązujących norm etycznych.
- Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
- Przekonuje innych do wprowadzanych zmian.
Program szkolenia:
Dzień I
- Zarządzanie zmianą
- Powody wprowadzenia zmian, szczególnie dot. transformacji cyfrowych w organizacji
- Model Kurta Lewina wytyczający kroki prowadzące do zmian
- Zarządzanie procesem zmiany – etapy przechodzenia firmy przez proces zmiany
- Zaplanować proces wprowadzania zmian
- Kultura organizacyjna wspierająca wprowadzanie zmian
- Natura zmiany – z czym kojarzy się nam zmiana
- Co oznacza zmiana dla organizacji?
- Co oznacza zmiana dla personelu?
- Co oznacza zmiana dla przyszłości firmy?
- Co oznacza zmiana w kontekście rozwojowym
- Dlaczego zmiana jest kluczowa dla organizacji rozwijających się
- Przewidywalność zmiany – czy jest to możliwe?
- Organizacja ucząca się – jak sprawić, by twoja organizacja chciała się uczyć i a pracownicy chętnie wprowadzali zmiany
- Jak wprowadzić kulturę organizacyjną wśród pracowników
Dzień II
2. Proces zmiany i aspekty psychologiczne
- Psychologia procesu zmiany – dlaczego zmiana jest tak trudna do zaakceptowania przez pracowników?
- Zmiana – szansa, czy konieczność?
- Stereotypy dotyczące zmiany
- Przygotowanie się do zmiany
- Reagowanie na zmianę – jak na zmianę reagują pracownicy (fazy)
- Rożne postawy pracowników w procesie zmiany
- Cechy osobowości pracowników wpływające na trudne znoszenie zmian
- Cechy osobowości pracowników, którzy wspomogą nas we wprowadzaniu zmian
- Wpływ zmiany na zachowanie pracowników oraz relacje w zespole
- Psychologiczne skutki procesu zmiany – zagrożenia i szanse dla firmy – jak wykorzystać zmianę do rozwoju organizacji oraz budowania więzi grupowej
- Fazy budowania zespołu – jak wykorzystać proces zmiany do budowania pozytywnych relacji z pracownikami oraz stworzyć efektywny zespół
Dzień III
3. Wymagania wobec lidera w procesie zmiany
- Wymagania wobec lidera – jak przeprowadzić swoich podwładnych przez proces zmiany
- Style kierowania i przywództwa w zespole
- Najważniejsze potrzeby pracowników w pierwszym etapie wprowadzania zmian
- Jak uzyskać zaangażowanie pracowników
- Motywowanie i wspieranie pracowników
- Podstawowe etapy procesu akceptacji zmian
- W jaki sposób złagodzić negatywne nastroje zespołu w procesie zmian
- Partycypacja pracowników w procesie zmian
4. Empowerment – utrzymanie zaangażowania pracowników w zmianie
- Analiza case – studies z fabryki Boeinga
- Założenia podejścia empowerment
- Jak wpływać na poczcie odpowiedzialności, właścicielskie podejście i zaangażowanie pracowników
- Idea motywacji 3.0, czyli sposoby kreowania motywacji wewnętrznej
- Ambasador zmiany, czyli rola menedżera w inicjowaniu zmian i liderowaniu
- Normy etyczne i społeczne w procesie komunikowania zmian
- Perswazja i sztuka przekonywania do nowych idei
Dzień IV
5. 4 generacje pracowników – a prowadzenie zmiany
- Charakterystyka pokolenia BB
- Charakterystyka pokolenia X
- Charakterystyka pokolenia Y
- Charakterystyka pokolenia Z
- Podejście i wartości pracowników każdej z w/w generacji
- Czego mogą uczyć się od siebie przedstawiciele generacji
- Co każda z generacji może mieć do zaoferowania pozostałym
- Jak przeprowadzać przez zmianę każde pokolenie
6. Ocena/informacja zwrotna/rozmowa korygująca
- Poznanie narzędzi „drabiny interwencji”
- Poznanie schematu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- Poznanie schematu rozmowy korygującej
- Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej
- Prowadzenie rozmów korygujących
Dzień V
7. Komunikacja w zmianie w dobie cyfryzacji i digitalizacji
- Komunikacja w procesie zmiany.
- Cztery płaszczyzny wypowiedzi SCHULZA VON THUNA.
- Jak sprawnie komunikować się na czterech płaszczyznach – rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia na czterech płaszczyznach wypowiedzi.
- Planowanie komunikacji z pracownikami na każdym etapie wprowadzania zmian w organizacji.
- Natura konfliktu w procesie zmiany.
- Jak sprawnie wyjaśniać nieporozumienia i unikać konfliktów w zespole – „diabelskie koło”.
- Komunikacja z pracownikami szczególnie trudno przechodzącymi przez zmiany.
- Szef i pracownik rozmawiają ze sobą – jak przeprowadzić dobrą rozmowę z pracownikiem oraz zespołem.
- Cyfrowe kanały i sposoby komunikowania zmian.
Dzień VI
8. Zarządzanie stresem w zmianie
- Typowe źródła stresu.
- Przedłużający stres na poziomie ciała, zachowań, emocji i myślenia
- Stres jako czynnik wpływający na naszą odporność psychiczną
- MTQ 48, czyli jak mierzyć odporność psychiczną
- Cztery wymiary odporności psychicznej
- Mierzenie się z własnymi emocjami i rozpoznawanie ich
- Kontrolowanie reakcji stresowej i budowanie odporności na stres
- Przegląd metod regulacji i kontroli stresu
- Pewność siebie, czyli o potędze poczucia własnej wartości i umiejętności budowania relacji ze sobą i innymi
- I TY możesz być sprężysty, czyli o rezyliencji słów kilka
- Błędy, porażki – jak o nich podchodzimy i co z tego wynika?
Dzień VII
9. Zarządzanie w procesie wprowadzania zmian organizacyjnych
- Metody przeprowadzanie podwładnych przez zmiany
- Zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany
- Rola menedżerów we wprowadzaniu zmian
- Jak funkcjonują style zarządzania w procesie zmian
- Jak przygotować organizację do zmian
- Osoby zaangażowane w proces zmian
- Jak kształtować potrzeby pracowników, aby ukierunkowane były na zmiany
- Tworzenie grupy liderów zmian
10. Wykorzystanie narzędzi IT – Ms Office do badania gotowości przedsiębiorstwa i wdrażania zmian w organizacji.
11. Warsztaty
- Przygotowanie do rozmowy oraz przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem i zespołem
Kontakt:
Email: projekty@ordinat.pl
tel: 733 099 085, 512 417 143