Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników
Na wyższym poziomie – kwalifikacje dla HR
Zapraszamy do udziału w szkoleniu:
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Szkolenia skierowane są do:
- pracowników mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- zespołów HR
- pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
- pracowników firm wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze
Szkolenie z projektu „NA WYŻSZYM POZIOMIE – KWALIFIKACJE DLA HR” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet I. Umiejętności, Działanie 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki.
Czas trwania: 16h (łącznie 2 dni )
Koszt szkolenia: 2912 zł za osobę
Forma szkolenia: stacjonarna
Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA
-
Rozumie i wykorzystuje nowe trendy w obszarze HR i zarządzania kapitałem ludzkim;
-
Wykorzystuje dobre praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym
-
Wdraża zmiany w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR oraz pracy z rożnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.
UMIEJĘTNOŚCI
-
Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą
-
Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy.
-
Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
-
Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR.
-
Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji.
-
Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami.
-
Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach.
-
Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR.
-
Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian.
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1.
Moduł 1. Zarządzanie w obliczu zmian związanych zachodzących na rynku pracy.
-
Obszary działalności menedżera / lidera z uwzględnieniem zmian zachodzących na rynku pracy, w tym transformacji cyfrowej.
-
Kim jest lider w obliczu zmian.
-
Jakie są kluczowe kompetencje, wartości i oczekiwania stojące przed liderem w czasie zmian?
-
Wymogi organizacji wobec lidera zespołu.
-
Moja rola w firmie wobec organizacji, przełożonych i podwładnych. Mój wpływ na przeprowadzenie zmian.
Moduł 2. Zarządzane w specyfice zmiany.
-
Przeżycie zarządzania w zmianie w pigułce.
-
Opór przeciwko zmianom. Motywacje sprzyjające zmianie.
-
Radzenie sobie ze społecznymi uwarunkowaniami zmian.
-
Bariery zmiany.
Moduł 3. Moje nastawienie w zmianie i wpływ na nastawienie innych.
-
Powstawanie zasad związanych z pojawieniem się nowych kompetencji na rynku pracy w kontekście współpracy w zespole.
-
Wskazanie znaczenia współodpowiedzialności na zmiennym rynku pracy.
Moduł 4. Komunikowanie zmian.
-
Poznanie narzędzi „drabiny interwencji”.
-
Poznanie schematu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
-
Poznanie schematu rozmowy korygującej.
-
Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej.
-
Prowadzenie rozmów korygujących.
DZIEŃ 2.
Moduł 5. Nowe potrzeby motywacyjne pracowników w kontekście zmian zachodzących na rynku pracy.
-
Jak diagnozować potrzeby motywacyjne swoich pracowników w nowych realiach pracy?
-
Rodzaje bodźców.
-
Jak przekazywać pozytywne i negatywne bodźce.
-
Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania.
-
Czynniki sukcesu zespołu.
Moduł 6. Praktyczny poligon zarządzania zmianami – business case study.
Moduł 7. Opracowanie mapy drogowej zmiany – case study.
Moduł 8. Przygotowanie do komunikacji zmiany – metoda 5 Why. Ćwiczenie praktyczne.
Moduł 9. Komunikowanie zmiany – Expose zmiany. Ćwiczenie praktyczne
Moduł 10. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.