Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników

Na wyższym poziomie – kwalifikacje dla HR

Zapraszamy do udziału w szkoleniu:

Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy

Szkolenia skierowane są do:

  • pracowników mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • zespołów HR
  • pracowników firm zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych
  • pracowników firm wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze

 

 

 

Szkolenie z projektu „NA WYŻSZYM POZIOMIE – KWALIFIKACJE DLA HR” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet I. Umiejętności, Działanie 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki.

Czas trwania: 16h (łącznie 2 dni )
Koszt szkolenia: 2912 zł za osobę
Forma szkolenia: stacjonarna

Korzyści dla uczestnika:
WIEDZA

  • Rozumie i wykorzystuje nowe trendy w obszarze HR i zarządzania kapitałem ludzkim;

  • Wykorzystuje dobre praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym

  • Wdraża zmiany w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR oraz pracy z rożnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.

 

UMIEJĘTNOŚCI

  • Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą

  • Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy.

  • Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.

  • Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR.

  • Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji.

  • Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami.

  • Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach.

  • Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR.

  • Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian.

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1.

Moduł 1. Zarządzanie w obliczu zmian związanych zachodzących na rynku pracy

  • Obszary działalności menedżera / lidera z uwzględnieniem zmian zachodzących na rynku pracy, w tym transformacji cyfrowej.

  • Kim jest lider w obliczu zmian.

  • Jakie są kluczowe kompetencje, wartości i oczekiwania stojące przed liderem w czasie zmian?

  • Wymogi organizacji wobec lidera zespołu.

  • Moja rola w firmie wobec organizacji, przełożonych i podwładnych. Mój wpływ na przeprowadzenie zmian.

Moduł 2. Zarządzane w specyfice zmiany.

  • Przeżycie zarządzania w zmianie w pigułce.

  • Opór przeciwko zmianom. Motywacje sprzyjające zmianie.

  • Radzenie sobie ze społecznymi uwarunkowaniami zmian.

  • Bariery zmiany.

Moduł 3. Moje nastawienie w zmianie i wpływ na nastawienie innych.

  • Powstawanie zasad związanych z pojawieniem się nowych kompetencji na rynku pracy w kontekście współpracy w zespole.

  • Wskazanie znaczenia współodpowiedzialności na zmiennym rynku pracy.

Moduł 4. Komunikowanie zmian.

  • Poznanie narzędzi „drabiny interwencji”.

  • Poznanie schematu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.

  • Poznanie schematu rozmowy korygującej.

  • Opanowanie złych nawyków w udzielaniu informacji zwrotnej.

  • Prowadzenie rozmów korygujących.

DZIEŃ 2.

Moduł 5. Nowe potrzeby motywacyjne pracowników w kontekście zmian zachodzących na rynku pracy.

  • Jak diagnozować potrzeby motywacyjne swoich pracowników w nowych realiach pracy?

  • Rodzaje bodźców.

  • Jak przekazywać pozytywne i negatywne bodźce.

  • Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania.

  • Czynniki sukcesu zespołu.

Moduł 6. Praktyczny poligon zarządzania zmianami – business case study.

Moduł 7. Opracowanie mapy drogowej zmiany – case study.

Moduł 8. Przygotowanie do komunikacji zmiany – metoda 5 Why. Ćwiczenie praktyczne.

Moduł 9. Komunikowanie zmiany – Expose zmiany. Ćwiczenie praktyczne

Moduł 10. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.

Skip to content